Kylian Mbappe telah mendedahkan dia akan mengumumkan keputusan mengenai masa depannya sebelum bergabung dengan pasukan kebangsaan Perancis untuk perlawanan Liga Negara-Negara Jun.

Dengan kontraknya bersama juara Ligue 1 Paris Saint-Germain yang akan tamat bulan depan, Mbappe telah dikaitkan kuat dengan perpindahan ke Real Madrid.

Laporan yang bercanggah telah mencadangkan PSG yakin dapat mengikat pemain berusia 23 tahun itu dengan perjanjian baharu di ibu negara Perancis itu, manakala hierarki di Bernabeu pasti akan memikatnya ke Sepanyol.

Mbappe, pemenang Piala Dunia 2018, telah menjaringkan 36 gol dan memberikan 21 assist untuk PSG musim ini, sekali gus membolehkan Parisiens merangkul kejuaraan Ligue 1 ke-10 dalam sejarah kelab.

Jumlah 57 sumbangan golnya musim ini hanya boleh diperbaiki oleh rakan sepasukan antarabangsa Karim Benzema (59) dalam kalangan pemain dalam lima liga teratas Eropah musim ini.


Bercakap pada majlis anugerah tahunan Union Nationale des Footballeurs Professionels (UNFP) di Paris, di mana dia dinamakan pemain terbaik dalam liga utama Perancis untuk kali ketiga dalam tempoh empat tahun (tiada pemenang untuk kempen 2019-20 yang disekat), Mbappe mendedahkan dia akan membuat pengumuman tidak lama lagi mengenai di mana dia berhasrat untuk bermain pada musim depan.

Walaupun Mbappe kurang berterus-terang mengenai masa depannya berbanding yang berlaku pada majlis 2019, di mana dia menjadi tajuk utama dengan membincangkan potensi 'projek baharu', dia kemudian berkata semuanya akan menjadi jelas apabila dia bertemu dengan pasukan kebangsaannya di hujung bulan.

Bercakap selepas menerima anugerah itu, Mbappe berkata, "Saya secara rasmi akan mengumumkan keputusan saya pada masa depan sebelum saya menyertai pasukan kebangsaan Perancis pada Jun."