Roberto Mancini gembira dengan kebangkitan Itali selepas seri dengan Switzerland apabila mereka mengatasi Lithuania 5-0 untuk mencipta rekod baru 37 perlawanan tanpa kekalahan.

The Azzurri menyamai rekod Brazil dengan seri tanpa jaringan bertemu Switzerland Ahad lalu namun melintasi Selecao dengan kemenangan bergaya di Stadium Mapei Stadium semalam.

Moise Kean merupakan bintang perlawanan, pemain Juventus itu menjaringkan dua kali dalam separuh masa pertama sementara jaringan sendiri daripada Edgaras Utkus dan satu daripada a Giacomo Raspadori -- gol sulung pemain Sassuolo itu di peringkat antarabangsa.

Giovanni Di Lorenzo menjaringkan gol selepas perlawanan bersambung ketika juara Eropah itu mendahului 14 mata saingan Kumpulan C kelayakan Piala Dunia, enam mata di atas penghuni tangga kedua, Switzerland selepas mereka seri tanpa jaringan dengan Ireland Utara.

Mancini melakukan lapan pertukaran ketika seri dengan Switzerland dan lega bagaimana penampilan kesebelasan baru beraksi.

"Walaupun kehilangan begitu banyak pemain selama beberapa hari terakhir, para pemain bangkit dengan baik. Jelas, lawan tidak berkualiti tinggi, tetapi anda tidak selalu dapat menjaringkan lima atau enam gol, jadi mereka melakukannya dengan baik," katanya.

"Sesiapa sahaja boleh melakukan kesalahan [hasilnya dengan Switzerland], yang penting adalah tetap tenang, tidak kehilangan fokus, dan itu akan baik-baik saja."