Harry Maguire dijangka disertakan dalam usaha Manchester United mendapatkan khidmat Mason Mount dari Chelsea.

Prestasi kapten United itu merosot sejak kebelakangan ini dan kini bukan lagi menjadi pilihan utama dalam kesebelasan utama dengan kehadiran Raphael Varane dan Lisandro Martinez.

The Red Devils dijangka bersedia untuk membayar GBP10 juta kepada pertahanan itu untuk berhijrah musim panas ini, seperti didedahkan oleh Mail Sport, ketika Maguire masih memiliki dua tahun dalam kontraknya.

Kini, laporan dari The Sun telah mencadangkan bahawa dia boleh membentuk sebahagian daripada perjanjian pemain berserta wang perpindahan untuk membawa Mount ke Old Trafford.

Mount masih belum bersetuju dengan kontrak baharu di Chelsea, walaupun terdapat banyak tawaran daripada The Blues, dan dengan kontraknya bakal berakhir pada 2024 namun dijangka akan meninggalkan musim panas ini.

Pemain tengah England itu telah menarik minat besar dari seluruh kelab terkemuka Liga Perdana Inggeris, dengan United dan Liverpool dianggap sebagai pilihan untuk mendapatkan tandatangannya.

The Red Devils kelihatan paling bersedia untuk bertindak mengikut minat mereka, dan mereka kini akan meningkatkan usaha mengejar pemain itu selepas pertembungan akhir Piala FA Sabtu dengan Manchester City.

Malah, pengurus pasukan, Erik ten Hag, telah mengenal pasti Mount sebagai salah satu sasaran perpindahan keutamaannya, dan tidak sabar untuk menyelesaikan urusan mereka pada awal jendela, sebagai persiapan awal pasukan menghadapi musim hadapan.

Ketika ini, Chelsea dijangka bakal melepaskan pemain itu dengan yuran perpindahan bernilai GBP85 juta.