Kedah Darul Aman (KDA) FC mengumumkan penyerang import kelahiran Brazil, Jonathan Boareto dos Reis, mengisi kuota pemain penyerang import antarabangsa Sang Kenari bagi musim 2023.

Pemain berusia 33 tahun itu bakal bergandingan dengan seorang lagi penyerang dari Brazil, Willian Lira, yang kini cemerlang meledakkan empat gol bersama KDA FC dalam tiga aksi pramusim 2023.

Pemain yang mendapat gelaran Jonathan Balotelli itu sebelum ini beraksi bersama pasukan Jeonnam Dragons dalam Liga kedua Korea Selatan, (K-League 2) dan membantu kelab itu menjuarai Piala FA Korea Selatan musim 2022.

“Ketajaman Balotelli ditagih bagi menjadi senjata pemusnah Sang Kenari. Balo akan menggunakan jersi bernombor 89 bagi musim 2023,” umum KDA FC hari ini.

Ketajaman Balotelli mendapat perhatian pengendali KDA FC, Nafuzi Zain, yang mahukan seorang penyerang yang mampu menggalas tugas untuk memburu gol jika penyerang lain seperti Willlian mengalami kecederaan.

Bersama Jeonnam Dragons, Balotelli telah menjaringkan sebanyak 20 gol dengan tujuh bantuan gol dalam 62 penampilan K-League 2.



Kredit: Sinar Harian