Gareth Southgate berkata England perlu 'klinikal' bermula sekarang ketika Piala Dunia semakin menghampiri selepas keputusan Liga Negara-Negara (UNL) yang mengecewakan sejak Jun lalu.

England ke Milan untuk menentang lawan di final Euro 2020, Itali awal pagi esok kerana mengetahui kekalahan akan menyaksikan mereka tersingkir daripada peringkat teratas saingan Liga Negara-negara.

Ia akan menjadi saat yang memalukan dan satu lagi cabaran sukar untuk salah satu pasukan pilihan Piala Dunia dalam perlawanan kedua sebelum kejohanan.

Skuad kendalian Southgate berazam untuk kembali ke landasan kemenangan apabila mereka kembali beraksi buat kali pertama sejak kekalahan memalukan 4-0 kepada Hungary.

"Kami menganalisis segala-galanya, setiap bahagian," katanya.

"Saya berasakan apabila anda menang, kami sedang berlari menuju ke musim panas 22 perlawanan tanpa kalah dan anda mungkin tidak menganalisis kemenangan dengan begitu teliti seperti anda menganalisis kekalahan.

"Itu mungkin bukan pendekatan yang betul sebenarnya.

"Tetapi saya berdepan saya telah menjejaskan keputusan tertentu secara dalaman, dan anda tidak akan menang jika anda berkompromi.

"Perkara paling penting untuk saya mengembali tumpuan kerana apa yang kita hadapi kita mesti benar-benar klinikal dan saya perlu mewujudkan persekitaran untuk pemain yang membolehkan mereka cemerlang.

"Sementara menyediakan mereka platform terbaik untuk berada pada tahap terbaik sejak lima atau enam tahun yang lalu."