Prestasi saingan domestik yang mengagumkan Lazio berterusan, kemenangan 4-0 di tempat lawan bertemu Fiorentina membawa kelab itu melonjak ke tempat ketiga dalam Serie A.

Ciro Immobile menjaringkan satu dan menghasilkan satu bantuan jaringan, manakala Sergej Milinkovic-Savic turut membintangi dengan dua bantuan dalam kemenangan liga keempat berturut-turut.

Lazio kini telah menjaringkan 14 gol dalam empat kemenangan dan tidak dibolosi.

Kemenangan itu melonjakkan mereka kepada tiga mata di belakang pendahulu Serie A, Napoli dan satu mata di bawah Atalanta di tempat kedua. Mereka berada di atas Udinese dan juara bertahan AC Milan dengan perbezaan gol.

Matias Vecino menanduk masuk sepakan sudut pada minit ke-11 dan Mattia Zaccagni menggandakan jaringan pada minit ke-25 dengan satu lagi tandukan daripada hantaran silang Milinkovic-Savic.

Percubaan Immobile terkena palang pada separuh masa kedua, kemudian melakukan lorongan buat Luis Alberto pada lewat permainan menyempurnakan malam yang hebat pada masa kecederaan apabila Milinkovic-Savic berjaya mencari penyerang Itali itu untuk melengkapkan jaringan.

Bagaimanapun, keputusan berbeza di pentas Eropah buat Lazio, yang menewaskan Feyenoord dalam perlawanan pembukaan Liga Europa tetapi dibelasah Midtjylland 5-1 dan seri tanpa jaringan di Sturm Graz.