Manchester United berminat untuk menjual Mason Greenwood dengan Barcelon menjadi kelab yang berminat untuk mendapatkan pemain itu, dakwa Presiden Getafe Angel Torres.

Manchester United dikhabarkan berminat untuk menujal Mason Greendwood dalam jendela perpindahan akan datang dan kemungkinan akan menarik minat daripada Barcelona, menurut presiden kelab itu.

Dia menyertai Getafe dengan perjanjian pinjaman selama semudim pada September lalu dan telah menjaringkan lapan gol serta enam bantuan jaringan sepanjang 29 penampilan dalam La Liga bagi musim 2023/2024.

Pemain berusia 22 tahun itu ditangkap pada Januari 2022 kemudian didakwa aas cubaan merogol serta menyerang, dengan semua pertuduhan terhadapnya telah digugurkan pada Februari tahun lalu.



"Jika ia bergantung kepada pemain itu, ibu bapanya dan kelab, saya fikir dia akan meneruskan selama setahun lagi.

"Idea Manchester United ialah untuk menjual Mason jika da tawaran yang baik, kami perlu menunggu. Saya fikir dia akan kekal.

"Saya bercakap dengan Miguel Angel, tetapi mengenai perkara lain. Satu-satunya yang bertanya kepada saya tentang pemain ialah Presiden Barcelona, Joan Laporta.

"Saya bercakap dengannya dan Deco kemudian mereka bertanya kepada saya bagaimana perasaan mendapatkan pemain itu, tetapi pertama sekali mereka perlu untuk membeli, ini adalah masalah dengan bola sepak Sepanyol." katanya.