Terdapat banyak persembahan individu yang cemerlang dalam aksi Kelayakan Piala Dunia 2026/Piala Asia 2027 yang berlangsung pada 21 dan 26 Mac.

Beberapa nama terbesar Asia menghidupkan gaya pada Hari Perlawanan Tiga dan Empat kempen kelayakan.

Memandangkan Kelayakan Asia AFC kini berehat selama dua bulan sebelum kembali pada awal Jun, the-AFC.com menyenaraikan barisan pemain menarik perhatian dalam perlawanan antarabangsa baru-baru ini.

Son Heung-min (Republik Korea)

Terdapat banyak perubahan dalam skuad Republik Korea memulakan kehidupan baru selepas Jurgen Klinsmann meninggalkan pasukan, tetapi Son Heung-min kekal berkualiti apabila dia mencatatkan lima gol dalam empat perlawanan kelayakan -- hanya Almoez Ali yang mempunyai lebih banyak gol daripada pemain berusia 31 tahun itu dalam pusingan kedua setakat ini.

Kapten itu menjaringkan gol ketika Korea seri 1-1 oleh Thailand dalam perlawanan ketiga mereka di Seoul dan kemudiannya kejam dalam perlawanan timbal balik di Bangkok, menjaringkan gol hasil bantuan Lee Kang-in dalam kemenangan 3-0.

Eldor Shomurodov (Uzbekistan)

Impian Eldor Shomurodov untuk Piala Asia musnah akibat kecederaan, tetapi kapten Uzbekistan itu kembali beraksi antarabangsa dengan dua gol dalam dua perlawanan menentang Hong Kong, China untuk menghantar pasukan Srecko Katanec ke fasa kelayakan seterusnya.

Mengetuai serangan White Wolves, penyerang berusia 28 tahun itu membuka jaringan pada kedua-dua perlawanan dengan gol antarabangsa ke-39 dan ke-40 dan tidak bernasib baik untuk tidak menambah lagi rekodnya ketika pasukan Uzbekistan menyaingi Republik Islam Iran dengan 10 mata dalam Kumpulan. E.

Craig Goodwin (Australia)

Selepas terlepas Perlawanan Ketiga kerana masalah kesihatan, Craig Goodwin memastikan kemaraan The Socceroos ketika Australia menewaskan Lubnan 5-0 di Canberra pada hari Selasa.

Sultan Adil (Emiriah Arab Bersatu)

Dipilih turun beraksi berbanding penjaring terbanyak Emiriah Arab Bersatu, Ali Mabkhout, Sultan Adil yang berusia 19 tahun membalas kepercayaan yang ditunjukkan kepadanya oleh ketua jurulatih Paulo Bento ketika dia menjaringkan gol menentang Yaman selepas aksi AFC Asia yang mengagumkan.

Adil tampil dengan tandukan tinggi pada minit ke-72 untuk memenangi perlawanan untuk UAE pada Hari Ketiga dan mengesahkan kemenangan 3-0 lima hari kemudian untuk menjadikannya empat gol dalam empat perlawanan terakhirnya untuk Whites.

Patiwat Khammai (Thailand)

Persembahan Patiwat Khammai di Stadium Piala Dunia Seoul pada Khamis lalu adalah sesuatu yang luar biasa kerana berkali-kali penjaga Thailand itu menggagalkan Republik Korea untuk memastikan Skuad Gajah Perang mencatat keputusan seri 1-1 menentang pasukan kelas berat benua itu.

Patiwat menafikan Heung-min dengan melakukan menafikan percubaan pada separuh masa pertama sementara menghasilkan beberapa aksi cemerlang sepanjang perlawanan

Omar Khrbin (Syria)

Syria telah diperkuatkan dengan kemasukan pemain yang berpangkalan di Eropah sejak kebelakangan ini, tetapi Omar Khrbin terus menjadi senjata paling ampuh Qasioun Eagles apabila mereka mencari inspirasi di depan gawang.

Selepas seri 1-1 dengan Myanmar pada Hari Ketiga ketika ketiadaannya, pasukan Hector Cuper mencatatkan kemenangan kedua mereka pada pusingan kedua dengan bergaya pada hari Selasa ketika penyerang berusia 30 tahun itu melakar hatrik antarabangsa pertamanya untuk jatuh. Asia Tenggara 7-0 di Dammam.

Wu Lei (PR China)

Seperti Son, Wu Lei juga telah menjadi pemimpin yang memberi inspirasi kepada pasukan kebangsaannya dan telah menjaringkan lima gol setakat ini dalam kempen kelayakan ketika dia menghampiri satu abad caps untuk PR China.

Pemain berusia 32 tahun itu menjaringkan dua gol ketika China terikat seri 2-2 oleh Singapura dalam perlawanan pertama Branko Ivankovic yang mengendalikan dan sekali lagi membolosi dua gol bersama-sama dengan bantuan ketika mereka menghantar Lions 4-1 di Tianjin untuk meletakkan kelayakan mereka kempen kembali ke landasan yang betul.

Joel Kojo (Republik Kyrgyz)

Selepas menjaringkan deretan gol dalam liga domestik Republik Krygyz antara 2017 dan 2023, Joel Kojo kini menyandang gelaran penjaring gol utama untuk pasukan kebangsaan Asia Tengah yang menjulang tinggi dalam pusingan kelayakan setakat ini.

Memulakan kempen mereka dengan kekalahan kepada Malaysia, Kyrgyz kini telah menang tiga kali berturut-turut -- yang terbaru ialah menang 5-1 ke atas Chinese Taipei di mana Kojo kelahiran Ghana menjaringkan hatrik pada separuh masa pertama untuk mendorong pasukannya kedudukan teratas Kumpulan D mendahului Oman dan Malaysia.

Jay Idzes (Indonesia)

Jay Idzes, yang membuat penampilan pertamanya di Indonesia dengan memastikan gawang tidak dibolosi dalam kemenangan 1-0 menentang Vietnam pada Hari Ketiga, membawa bersamanya banyak pengalaman bermain untuk kelab di Belanda dan Itali.

Bek tengah berusia 23 tahun itu juga tidak perlu menunggu lama untuk gol antarabangsa pertamanya, menanduk masuk hasil sepakan sudut Thom Haye untuk membuka jaringan dalam kemenangan 3-0 ke atas pasukan Philippe Troussier.