Bruno Fernandes mungkin terpaksa diketepikan akibat kecederaan ketika Manchester United melayani kunjungan Liverpool di Old Trafford, dedah Ole Gunnar Solskjaer.

Perancang United itu ditimpa kecederaan dalam kemenangan dramatik 3-2 ke atas Atalanta, kelmarin, dia dan Fred antara pemain yang dipantau rapi tahap kecergasannya.

Sebelum perlawanan utama Liga Perdana Inggeris (EPL) malam esok itu, Solskjaer berkata: "Perlawanan seperti Rabu lalu akan sentiasa memberikan kecederaan ringan.

"Bruno salah seorang pemain yang khidmatnya mungkin diragui, tetapi dia melakukan segala yang termampu untuk bersedia. Kami akan memberi masa kepada semua pemain.

"Kami mungkin kehilangan dua atau tiga pemain. Sesi latihan hari ini tidak melibatkan semua pemain, jadi ayuh kita lihat hari minggu ini."







Dengan The Red Devils di kedudukan keenam sementara lawan mereka di tempat kedua di belakang Chelsea, ketiadaan Fernandes pasti akan menjadi tamparan besar kepada harapan United untuk berdepan seteru ketat itu apabila masing-masing menanam aspirasi untuk menjuarai liga.

Pemain antarabangsa Portugal itu telah meledak dua gol dalam tiga perlawanan sepanjang bertemu Liverpool sejak dipancing daripada Sporting CP pada Januari 2020.

Solskjaer berkata: "Ini satu pertemuan getir. Setiap pemain Manchester United bertanggungjawab dan memiliki maruah untuk melangkah ke Old Trafford berdepan Liverpool.

"Mereka perlu mencurahkan segala kudrat yang dimiliki dan kami sedar betapa mustahaknya perlawanan ini tanpa perlu diperbesarkan lagi.

"Sudah tentu jika kalah kami dipisahkan tujuh mata, ia akan menjadi jarak yang jauh. Tetapi jika kami menang maka jurangnya menjadi satu mata, kami akan dapat menghampiri mereka."