Mikel Arteta kesal dengan pembaziran Arsenal di depan gawang ketika mereka tewas 3-1 kepada Manchester United dalam Liga Perdana Inggeris (English Premier League) semalam.

Bukayo Saka berhak menyamakan kedudukan Gunners pada minit ke-60 selepas Antony membuka jaringan pada penampilan pertamanya di United pada separuh masa pertama.

The Red Devils kembali menyerang selepas itu, dan menamatkan permulaan 100 peratus Arsenal pada musim ini hasil dua gol daripada Marcus Rashford.

Keputusan itu bermakna Arsenal hanya memenangi satu daripada 16 perlawanan terakhir EPL di OId Trafford.

The Gunners menikmati penguasaan bola 60.5 peratus dan melakukan 16 pukulan berbanding 10 percubaan United, dan Arteta percaya pasukannya melakukan lebih daripada cukup untuk mengutip tiga mata kembali ke London.

“Saya benar-benar kecewa kehilangan permainan terutama dengan cara kami bermain selama 95 minit,” katanya kepada Sky Sports.

"Kami mempunyai beberapa tempoh besar di mana kami benar-benar dominan dan mengawal sepenuhnya. Kami mencipta peluang demi peluang tetapi tidak menutup permainan.

"Pada bila-bila masa, apabila mereka mempunyai ruang terbuka, mereka akan mencederakan anda.

"Mereka mempunyai tiga peluang besar dan menjaringkan tiga gol; kami mempunyai banyak peluang dan kami tidak menjaringkan cukup gol. Kami mempunyai tempoh dalam 18 minit pertama apabila kami bergelut dan tidak mengawal permainan tetapi selepas itu semuanya adalah kami.

“Kami kehilangan bola di tempat yang sangat sukar dan bermain bola di kawasan yang kami tidak perlu dan satu hantaran dan mereka berjaya.

"Kami sepatutnya datang ke sini dan menang kerana cara kami bermain. Kerana prestasi dan cara kami menguasai permainan."