Jarell Quansah gembira dapat bergandingan bersama Virgil van Dijk di bahagian pertahanan Liverpool.

Produk akademi Reds yang berusia 21 tahun, Quansah, yang dipinjamkan ke Bristol Rovers musim lalu, turun dari bangku simpanan untuk membuat penampilan sulung pasukan utama Liverpool pada Ogos.

Dia telah bermain 24 kali untuk Merseysiders dalam semua pe, rtandingan, dan memulakan setiap empat perlawanan terakhir, termasuk seri 1-1 Liga Perdana Inggeris dengan Manchester City dan kekalahan suku akhir Piala FA 4-3 di Manchester United, bekerjasama dengan Van Dijk sebagai bek tengah dalam kedua-dua perlawanan.

Quansah -- yang juga pemenang Piala EPL dalam beberapa minggu lalu -- telah dilabel sebagai 'Virgil 2.0' oleh pengendali Liverpool, Jurgen Klopp, dan pemain antarabangsa England Bawah-21 itu berkata, "Satu pujian yang besar.

“Saya rasa apa yang dia (Van Dijk) lakukan sejak lima atau 10 tahun lalu tiada tandingan, terutama dalam Liga Perdana Inggeris. Dia mengharungi musim yang sempurna, dia menjadi bahagian penting dalam identiti Liverpool. Jadi bermain di sebelahnya sangat bagus dan saya boleh belajar banyak daripadanya."

Quansah juga telah melahirkan rasa terima kasihnya kepada Klopp, yang akan meninggalkan kelab akhir musim ini.

Dia berkata: "Saya fikir anda perlu melihatnya sebagai apa yang dia lakukan untuk anda dan bukannya fakta bahawa dia pergi, peluang yang dia berikan kepada anda, berapa banyak yang anda pelajari daripadanya.

“Bagi saya Jurgen akan pergi, mungkin terlalu awal, tetapi saya boleh bermain di bawah pengurus baharu dan menerima nasihatnya, dan saya berterima kasih atas segala yang dia lakukan untuk saya.”