BOURNEMOUTH 2 CARDIFF CITY 0

Pengurus Bournemouth, Eddie Howe, menyokong Ryan Fraser untuk menyerlah dalam musim baru Liga Perdana Inggeris selepas membuat permulaan cemerlang dalam kemenangan 2-0 ke atas Cardiff City di Stadium Vitality, semalam.


Pemain antarabangsa Scotland itu menjaringkan gol pada pertengahan separuh masa pertama sebelum Callum Wilson menyudahkan sepakan penalti pada masa kecederaan untuk mengesahkan kemenangan.

Gol Fraser itu adalah yang kesembilan dalam Liga Perdana Inggeris dan dia melakukannya dengan bantuan daripada David Brooks, pemain yang ditandatangani daripada Sheffield United.

Howe memberikan pujian khas untuk kedua-dua pemain sayap itu.

"David Brooks adalah muda, berbakat dan kamu lihat potensinya. Saya sangat gembira dengan sumbangannya secara keseluruhan," kata bos skuad The Cherries itu kepada wartawan.

"Dengan Ryan, dia melakukan dengan baik tahun lalu dan ketika musim itu berlalu, dia benar-benar tampil dengan dirinya sendiri.

"Dia berbakat besar dan dia boleh mengambil keyakinan daripada perlawanan ini. Dia pemain utama untuk kami."

Ketika Bournemouth mengakhiri tiga kekalahan dalam aksi pembukaan, Cardiff meraih kejutan mendapat kenaikan divisyen pada musim lalu.

Neil Warnock, yang bertanggungjawab ke atas pasukan teratas untuk kali pertama sejak 2014, enggan berasa kecewa dengan kekalahan tersebut.

"(Bournemouth) adalah pasukan yang ditubuhkan dalam Liga Perdana dan kami boleh mendapat keputusan baik di sini pada hari lain," kata bekas pengurus Crystal Palace itu kepada BBC Sport.

"Kami tidak sabar untuk mengharungi musim ini dan beberapa pemain agak gementar tetapi selepas bermain, ia baik.

"Kami tidak memiliki Ken Zohore hari ini dan kami mempunyai Harry Arter untuk kembali. Kami menemui banyak perkara untuk melihat ke hadapan," ujarnya.