Walaupun skuad Harimau Malaya tewas 0-2 kepada Oman, namun semangat dan jiwa kenegaraan yang ditampilkan khas oleh semua penyokong setia, Ultras Malaya wajar dipuji dan diberi penghargaan.

Untuk makluman, Ultras Malaya ialah satu kumpulan penyokong setia untuk Pasukan Bola Sepak Kebangsaan Malaysia yang mana juga dikenali sebagai pemain ke-12 atau dengan jolokan ekor Harimau Malaya.

Seperti gerakan ultras lain di dunia, mereka akan menyokong sepenuh jiwa untuk pasukan Malaysia dan akan berdiri selama 90 minit dalam perlawanan.

A post shared by ERA - Muzik Hit Terkini (@era.je)



Kalah atau menang mereka sentiasa ada untuk memberikan suntikan semangat dan motivasi buat semua pemain bola sepak Malaysia.




Sebelum ini pada 2016 juga Ultras Malaya pernah menggantung banner di Stadium Hang Jebat, Melaka berkenaan tuntutan dan desakan yang mereka mahukan daripada pengurusan FAM pada ketika itu. Hari ini tuntutan dan desakan yang pertama dan ketiga mereka berjaya dicapai.




Semoga dengan semangat yang tidak pernah luntur dari pemain ke-12 negara ini akan memberi isyarat buat pasukan negara bermain dengan lebih serius dan bermati-matian untuk melayakkan diri ke Piala Dunia 2026/ Piala Asia 2027 sekaligus melengkapkan tuntutan yang dinanti-nantikan ini.

Semoga dengan dua perlawanan berbaki pada Jun nanti memberi ruang untuk skuad Harimau Malaya memperoleh 6 mata maksimum ke atas pasukan Chinese Taipei dan Kyrgyzstan.