Spekulasi mengenai Liverpool dan usaha mereka untuk mendapatkan pengurus baharu telah tersebar secara besar-besaran sejak kebelakangan ini.

Selama berbulan-bulan, wartawan Belanda memaklumkan bawa dia mempunyai laporan yang mengaitkan The Reds dengan pemain seperti Xabi Alonso dan Ruben Amorim, tetapi mereka nampaknya tidak serius ke arah itu.

Bagaimanapun, sejak beberapa hari lalu, spekulasi muncul melibatkan Liverpool dan Slot Arne selaku pengurus Feyenoord, yang nampaknya bergerak pantas.

Pada Selasa, beberapa laporan keluar mendakwa The Reds telah menjadikan jurulatih berusia 45 tahun itu sebagai sasaran utama mereka bagi menjadi penggnati Jurgen Klopp.

Wartawan Belanda itu telah menerima laporan yang mendakwa Liverpool telah berbincang dengan kedua-dua Slot dan pihak pengurusan pasukan Feyenoord dengan tujuan untuk mendapatkan perjanjian melalui dalam talian.

Tambahan lagi, sumber dari TBR Football turut mendakwa bahawa The Reds telah memutuskan untuk meneruskan dan membincangkan syarat dengan gergasi Belanda itu selepas berbincang dengan Slot.

Semangat dan keterujaan bos Feyenoord mengagumkan Liverpool, serta pengetahuannya dan rancangan terperinci dari segi hala tuju yang dia mahu kelab itu pergi lebih maju, menurut sumber.