Jamie Carragher percaya Casemiro perlu meninggalkan Manchester United selepas mempamerkan prestasi buruk ketika kecundang 0-4 di Crystal Palace sambil berkata pemain Brazil itu tidak lagi mampu menyerlah di peringkat teratas.

Semalam, United mempamerkan prestasi terburuk mereka musim ini dengan Michael Olise meledak dua gol ketika Palace menewaskan pasukan Erik ten Hag yang dilanda krisis kecederaan di Selhurst Park.

Dengan Harry Maguire, Lisandro Martinez, Raphael Varane dan Victor Lindelof kesemuanya diketepikan dalam pertemuan Liga Perdana Inggeris (EPL), Casemiro mengisi bagian pertahanan tengah bersama Jonny Evans tetapi mengharungi mimpi ngeri.

Pemain Brazil itu ditewaskan terlalu mudah oleh Olise untuk gol pembukaan Palace, kemudian ditewaskan oleh Daniel Munoz untuk gol kedua Olise hanya selepas sejam permainan.

Carragher percaya masanya sudah tiba untuk pemenang lima trofi Liga Juara-Juara (UCL) itu keluar di peringkat bola sepak utama berkata perpindahan ke Liga Bolasepak Malaysia (MLS) atau Liga Pro Saudi harus dalam pertimbangannya.

"Saya fikir Casemiro harus sedar dirinya sebagai pemain berpengalaman, bahawa dia hanya mempunyai tiga perlawanan lagi di peringkat teratas," kata Carragher dalam peranannya sebagai pakar Sky Sports.




"Kemudian dia harus berkata, 'Saya akan ke MLS atau Saudi'.
Ejennya atau pasukan di sekelilingnya perlu memberitahunya. Kami sedang menonton salah seorang pemain hebat di zaman moden.

“Tetapi saya sentiasa ingat sesuatu apabila saya bersara, pepatah yang saya akan sentiasa ingat, 'tinggalkan bola sepak sebelum bola sepak meninggalkan anda'.

"Bola sepak telah meninggalkannya di peringkat teratas ini. Dia perlu membuat keputusan dan terus memandang ke depan."