Manchester United telah berjuang untuk kejayaan sepanjang tahun dan David De Gea berkata mereka bersedia untuk satu lagi pertempuran 'istimewa' menentang Manchester City dalam perlawanan akhir Piala FA.

Musim pertama United di bawah pimpinan Erik ten Hag telah menghadirkan salah satu kemajuan dan, sebahagian besarnya, positif, dengan pasukan itu menduduki tempat ketiga dalam Liga Perdana Inggeris dan mengesahkan kembalinya Liga Juara-Juara.

Pengendali kelahiran Belanda itu hanyalah pengurus kedua dalam sejarah United yang memenangi trofi utama pada musim pertamanya dan berpeluang menambah kemenangan Piala Carabao Februari hujung minggu ini.

Pasukan bimbingan Ten Hag Red Devils menuju ke Wembley untuk perlawanan akhir pertama Piala FA dalam pertembungan derbi Manchester, apabila mereka akan cuba menambah satu lagi trofi dan usaha City untuk memenangi treble.

A post shared by Manchester United (@manchesterunited)



“Kami perlu pulih dengan baik dan mula bersedia untuk perlawanan itu,” kata De Gea.

“Sudah tentu, kami tahu ia adalah perlawanan akhir yang besar, perlawanan yang istimewa.

“Kami telah berjuang sepanjang tahun untuk berada dalam kedudukan itu untuk memenangi gelaran dan kami akan mencuba segala-galanya untuk cuba menang.”