Akhirnya, setelah penangguhan 12 bulan dan begitu banyak ketidakpastian selama beberapa minggu terakhir, Copa America akan bermula hujung minggu ini.

Walaupun fakta yang akan terjadi di depan tetap menjadi pertikaian, bahkan pemain Brazil menunjukkan mereka enggan turun beraksi, Copa America adalah kejohanan yang jarang mengecewakan daripada segi hiburan.

Beberapa bintang terkenal dunia seperti Neymar, Luis Suarez dan Lionel Messi berharap dapat membuat perbezaan.

Terdapat juga beberapa wajah yang kurang dikenali yang berharap dapat memantapkan diri atau memperkenalkan nama mereka kepada khalayak yang lebih luas.

Stats Perform elah mengenal pasti tujuh pemain yang perlu diperhatikan pada bulan berikutnya.

Rodrigo de Paul, 27, tengah -- Argentina

Mungkin yang ganjil di sini memandangkan usianya, tetapi De Paul tentunya seorang yang mesti terus diperhatikan. Setelah menikmati kempen individu yang cemerlang dengan Udinese, pemain tengah kreatif itu bersemangat untuk bergerak dan pastinya ingin menarik perhatian.


Moises Caicedo, 19, tengah - Ecuador

Caicedo bergabung dengan Brighton dan Hove Albion pada bulan Januari dengan banyak peminat dari pakar Amerika Selatan, yang memberi jaminan kepada peminat Seagulls bahawa mereka akan mendapat bintang masa depan.

Dia belum membuat penampilan senior di England, dengan Graham Potter mengambil pendekatan menunggu bagi memastikan pemain tersebut menyesuaikan diri, tetapi Copa America dapat memberi peluang kepada peminat untuk melihatnya beraksi.

Seorang pemain yang serba boleh, Caicedo merupakan pemain muda yang paling banyak meledak gol (empat), percubaan (24), menghasilkan peluang (19), hantaran lengkap (748) dan melengkapkan gerakan (23) dalam saingan di Ecuador pada 2020.

Emerson Royal, 22, bek-kanan - Brazil

Mantra dua tahun yang mengagumkan di Real Betis telah meyakinkan Barcelona untuk membawa Emerson kembali ke Camp Nou setelah perpindahan tiga hala yang rumit pada tahun 2019.

Dia telah membuktikan dirinya sebagai pemain pertahanan yang boleh dipercayai dan mampu membantu jentera serangan pasukan, 10 assist dalam dua musim terakhir hanya ketinggalan kepada seorang pemain pertahanan LaLiga (Jesus Navas, 13).

Merupakan seorang pemain yang serba boleh dan tidak menunjukkan sebarang masalah kecergasan sepanjang perlawanan, ia membuktikan dia seorang pemain yang mampu menggalas tugas utama bersama Brazil.


Yangel Herrera, 23, tengah - Venezuela

Masa depan jangka panjang untuk Herrera dan kelab induk Manchester City kelihatan tidak mungkin melanjutkan kontraknya, tetapi dia menikmati musim yang cemerlang bersama Granada dalam LaLiga -- dan beberapa persembahan yang bakal dipamerkan di Brazil nanti boleh membenarkan peninjau menyaksikan mutu permainannya.

Herrera merupakan seorang pemain tengah yang bekerja keras, melakukan terjahan paling banyak (59) buat Granada musim ini, dia dilihat bakal menjejaskan gerakan serangan pasukan lawan dalam Copa America kali ini.

Jaminton Campaz, 21, sayap kiri - Colombia

Boleh dikatakan harapan besar terbaru dari pasukan kebangsaan Colombia, Campaz hanya menerima panggilan pertamanya bulan ini untuk kelayakan Piala Dunia baru-baru ini.

Walaupun dia tidak beraksi], kemasukannya dalam skuad diterima dengan baik dalam kalangan peminat.

Legenda Colombia, Carlos Valderrama, merupakan antara yang menggesa pemain itu untuk menggunakan peluang sebaik mungkin jika diberikan mandat untuk beraksi.