Antonio Conte tetap berharap bahawa Tottenham dan Hugo Lloris akan dapat mencapai persetujuan mengenai kontrak baharu untuk pemain Perancis itu.

Lloris, 35, telah memasuki enam bulan terakhir kontraknya dan kini boleh membincangkan perpindahan percuma akhir musim dengan kelab lain.

Salah satu daripada mereka yang dikaitkan dengannya ialah kelab zaman kanak-kanaknya, Nice, di mana Lloris datang melalui akademi dan kemudian menghabiskan tiga tahun dalam pasukan utama sebelum berpindah ke Lyon pada 2008.

Lloris menyertai Spurs pada 2012, dan membantu kelab itu menjadi pemain tetap dalam Liga Juara-Juara di bawah Mauricio Pochettino, yang membimbing mereka ke final pertandingan itu pada 2018-19.

Penjaga gol itu menjadi kapten pada 2015, manakala telah memakai lilitan kapten buat negaranya sejak 2012, memimpin Les Bleus menjuarai Piala Dunia 2018.

Bercakap selepas kemenangan dramatik Spurs 1-0 di Watford, Conte memberitahu, "Anda boleh melihat tahap penjaga gol dalam keadaan ini, secara keseluruhan, [Lloris] tidak menafikan sebarang percubaan, tetapi dia kekal memberi tumpuan kepada pasukan.

"Bagi saya, itu sangat penting. Penjaga gol perlu mengikuti rentak permainan dan bukan sahaja berada di garisan gol untuk menafikan percubaan lawan.

"Hugo menunjukkannya bahawa dia berada di puncak dan dia sentiasa fokus.

"Bagi kami, dia sangat penting, dan saya pasti dalam masa yang singkat dia boleh mencari penyelesaian [kontrak] dengan kelab, kerana dia suka Tottenham dan Tottenham amat menyayanginya."