Brendan Gan antara 25 pemain yang dipanggil oleh ketua jurulatih Malaysia, Kim Pan-gon, untuk perlawanan antarabangsa bulan ini.

Ketua pasukan Selangor itu kali terakhir menyarung jersi Harimau Malaya adalah ketika dalam kemenangan 1-0 ke atas Thailand pada Jun 2021 sebelum dia disahkan menghidap kanser.

Setahun selepas diagnosis, dia membuat penampilan bola sepak pertamanya dalam perlawanan Liga Super Malaysia menentang Sarawak United yang menyaksikannya menjaringkan gol pembukaan ketika membelasah lawan 7-0.



Brendan akan disertai rakan sepasukan daripada kem Red Giants, Sharul Nazeem Zulpakar dan Mukhairi Ajmal Mahadi, dalam pasukan kebangsaan yang didominasi juara Piala FA 2022, Johor Darul Ta'zim (JDT), yang mempunyai sembilan wakil.

Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) turut mendedahkan masa depan kelab Dion Cools selepas FC Midtjylland melepaskannya awal daripada kontraknya dengan persetujuan bersama.

Pertahanan yang dibesarkan di Belgium itu akan menyertai FK Jablonec dalam Liga Utama Republik Czech tetapi belum ada pengumuman rasmi daripada kelab berkenaan.

Malaysia akan mengambil bahagian dalam kempen Piala Raja Thailand pada akhir bulan ini.

Mereka menentang tuan rumah pada 22 September sebelum menentang sama ada Trinidad & Tobago atau Tajikistan tiga hari kemudian.