Penyerang Real Madrid, Karim Benzema, telah mengetepikan khabar angin yang mendakwa dia hampir bersetuju untuk berpindah ke Arab Saudi.

Masa depan jangka panjang pemain berusia 35 tahun itu di Santiago Bernabeu telah dipersoalkan kerana kontraknya akan tamat pada akhir bulan ini.

Beberapa laporan telah menyatakan bahawa Benzema bersedia untuk menamatkan kariernya yang sarat trofi selama 14 tahun bersama Los Blancos dan menandatangani kontrak lumayan dengan kelab Liga Pro Saudi, Al-Ittihad.

Pemenang Ballon d'Or 2022 itu dikatakan telah menerima tawaran mengejutkan bernilai EURO400 juta (GBP346 juta) dalam perjanjian dua tahun, dan pemain kebangsaan Perancis itu boleh mengesahkan penghijrahannya pada satu peringkat hujung minggu ini.

Bagaimanapun, Benzema telah menjawab spekulasi mengenai masa depannya, dengan menyatakan bahawa 'internet bukanlah realiti'.

Bercakap pada sidang akhbar semalam, Benzema berkata: "Cakap tentang apa? Kenapa saya perlu bercakap tentang masa depan? Saya di Real Madrid. Apa yang dikatakan datang dari internet, dan internet bukan realiti."

Benzema menambah, "Pada masa ini, saya di sini... kami mempunyai perlawanan pada hari Ahad. Saya tahu betapa peminat Real Madrid menyayangi saya. Saya merasakannya apabila saya berada di atas padang.

"Saya memberikan yang terbaik untuk mereka, sentiasa. Saya selalu mengatakan bahawa kami bermain dengan 11 pemain di atas padang tetapi juga dengan faktor penting, peminat Real Madrid.

"Saya sangat berbangga dengan kerja saya, saya menikmati setiap saat di Madrid. Pergi ke Valdebebas untuk berlatih bukanlah satu kerja. Dalam kepala saya, saya menikmati sepanjang masa di Madrid. Semalam, hari ini dan esok dalam latihan."

Pengurus Real Madrid, Carlo Ancelotti mendedahkan bulan lalu bahawa gergasi La Liga itu tidak mempunyai rancangan segera untuk merekrut penyerang tengah baharu di tengah-tengah ketidaktentuan mengenai masa depan Benzema, tetapi mengakui bahawa pemain Perancis itu memasuki peringkat akhir kariernya.