Miguel Almiron telah menolak cadangan penampilannya bersama Newcastle United baru-baru ini berkaitan dengan komen meremehkan yang dibuat oleh Jack Grealish.

Pemain sayap lincah itu memenangi anugerah Pemain Terbaik Bulanan Liga Perdana Inggeris dan anugerah Gol Terbaik bulan Oktober selepas menjaringkan enam gol dalam enam perlawanan.

Hanya Erling Haaland dari Manchester City yang menyamai gol Almiron bulan lalu, tetapi apabila ditanya sama ada komen daripada rakan sepasukan Haaland, Grealish, memainkan peranan, Almiron berkata tidak.

Pemain antarabangsa England itu membuat kenyataan itu semasa sambutan kejuaraan musim lalu, mencadangkan kepada rakan sepasukan Bernardo Silva bahawa Riyad Mahrez perlu diganti dalam perlawanan terakhir menentang Aston Villa kerana dia 'bermain seperti Almiron.'


Dalam temu bual dengan Sky Sports selepas diberikan anugerahnya, pemain Paraguay itu berkata: "Tidak, saya tidak fikir apa-apa yang dikatakan Jack Grealish ada kaitan dengan prestasi hebat dan persembahan yang kami tunjukkan sebagai satu kumpulan.

"Jack adalah pemain yang hebat dan saya mendoakan yang terbaik untuknya, seperti yang selalu saya lakukan. Tetapi kejayaan ini bergantung pada usaha, kami telah berusaha sebagai satu pasukan dan inilah hasilnya."