Pengerusi Leicester, Aiyawatt Srivaddhanaprabha, telah menolak gesaan daripada beberapa penyokong untuk menjual kelab yang tersingkir dan berjanji The Foxes akan kembali ke Liga Perdana Inggeris tidak lama lagi.

Walaupun menewaskan West Ham 2-1 pada hari Ahad, Leicester tersingkir ke saingan Kejuaraan selepas tujuh tahun dinobatkan sebagai juara England dan dua musim sejak memenangi Piala FA.

Ia adalah kejatuhan yang luar biasa dan pengerusi Leicester, Srivaddhanaprabha, telah menerima mesej yang menyinggung perasaan, beberapa daripadanya telah 'memberikan kecaman secara terang-terangan'.


“Saya telah menerima sejumlah besar mesej daripada peminat kami -- positif dan negatif,” kata Srivaddhanaprabha.

“Ada yang mahu saya menjual kelab, ada yang menggunakan kata-kata yang menyinggung perasaan dan tidak bertimbang rasa, dan ada yang secara terang-terangan menghina.

“Tetapi untuk setiap mesej menyakitkan yang saya terima, saya juga menerima mesej sokongan, penghargaan, perpaduan -- dari jauh dan daripada orang yang saya temui tanpa nama di khalayak ramai, yang sentiasa datang bertanya khabar kepada saya dan keluarga saya. Ia amat bermakna bagi kami.”

Bapa Srivaddhanaprabha, Vichai dan keluarganya membeli kelab itu pada 2010 dan membawa Leicester ke Liga Perdana Inggeris empat tahun kemudian. Leicester menghasilkan kisah pasukan bukan pilihan terbesar bola sepak Inggeris dengan memenangi gelaran itu pada 2016.

Pengerusi kelab, Khun Vichai terbunuh dalam kemalangan helikopter di Stadium King Power Leicester pada Oktober 2018.