Manchester United menimbulkan kebimbangan mengenai sama ada Marcus Rashford akan tersedia atau sebaliknya untuk permulaan musim depan.

Pemain berusia 23 tahun itu berancang untuk menjalani pembedahan setelah menyelesaikan tugas di peringkat antarabangsa bersama England dalam saingan Euro 2020.

Bukan lagi satu rahsia Rashford bermain dengan kesakitan untuk sebahagian besar musim lalu, kecederaan pada kaki dan bahu di tengah-tengah jadual bola sepak yang sibuk selepas permulaan yang ditangguhkan pada bulan September.



Penyerang itu baru-baru ini secara terbuka mengakui sukar untuk pulih semasa bermain begitu banyak perlawanan musim ini.

Dia berkata: "Saya baik-baik sahaja, saya hanya mengambil perlawanan demi perlawanan.

"[Kaki saya] agak tidak konsisten dalam cara pemulihannya, tetapi pada akhirnya, kami hanya perlu menghadapinya dengan cara yang terbaik.

"Saya paling gembira ketika bermain dan membantu pasukan. Saya hanya melakukan yang terbaik untuk keluar dari lapangan."

Menurut The Sunday People, Rashford akhirnya akan menjalani pembedahan sebaik sahaja kempen Euro 2020 bersama England berakhir.



Bintang Three Lions itu dipercayai menjalani pembedahan pada salah satu kecederaannya, kemungkinan kakinya, pada musim panas ini.

Komitmennya kepada pasukan kebangsaan telah terlihat, dan Ole Gunnar Solskjaer mengizinkannya untuk tetap dalam rancangan Gareth Southgate.

Ini telah membuat United bimbang dengan ketersediaannya, namun ketika England terus maju dalam kejohanan ini meningkatkan risiko Rashford terlepas permulaan musim 2021/22.

Rashford membuat 57 penampilan untuk United musim ini - jumlah yang mengejutkan memandangkan batasan fizikal yang dialaminya.

Pemain nombor 10 Red Devils itu dilaporkan memahami bahawa pembedahan adalah pilihan penting untuk dipertimbangkan berikutan kritikan besar terhadap bentuknya pada peringkat terakhir kempen semasa.

Kebimbangan Solskjaer sungguh jelas, terutama jika England bakal beraksi jauh dalam saingan Euro 2020.

Sekiranya Three Lions mara ke final pada 11 Julai dan Rashford menjalani pembedahan pada hari berikutnya, dia hanya mempunyai 34 hari untuk pulih sebelum Liga Perdana Inggeris (EPL) bermula 14 Ogos ini.