Bekas juara, Simona Halep, dan naib juara tahun lalu, Angelique Kerber, telah terkeluar daripada saingan tenis Indian Wells Masters.

Halep dan Kerber bakal terlepas saingan Perdana WTA di Indian Wells akibat kecederaan setelah diumumkan semalam.

Juara Indian Wells 2015 dan pemain wanita nombor dua dunia, Halep, dilaporkan menarik diri akibat kecederaan kaki sambil Kerber -- yang merupakan pemenang tiga kejuaraan grand slam -- mengalami masalah di bahagian kaki kiri dan digantikan oleh Taylor Townsend.

"Saya benar-benar kecewa terpaksa menarik diri daripada saingan Terbuka Paribas BNP 2020. Malangnya, kecederaan kaki yang saya alami sebelum aksi di Dubai masih memberikan masalah dan saya tidak dapat pulih sebelum kunjungan ke Indian Wells," kata pemenang dua kejuaraan utama, Halep.

"Semestinya ia salah satu penarik utama dalam kalendar tenis dan saya sangat sedih terpaksa melepaskannya, namun saya sedia untuk kembali bagi tahun 2021!"

Bianca Andreescu memenangi saingan Indian Wells tahun lalu dan juara Amerika Syarikat itu berpeluang untuk mempertahankan kejuaraannya walaupun kecederaan mengekangnya daripada beraksi tahun ini.