Amirul sedia hadapi cabaran CP150

Oleh Penulis Jemputan 11 Oktober 2017 53
Amirul sedia hadapi cabaran CP150
Bekas pelumba Moto3, Amirul Hafiq Azmi, mahu terus meningkatkan prestasinya bagi menghadapi cabaran CP150 pada Pusingan 8, Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS di Bandar Seri Jempol, Negeri Sembilan, Sabtu dan Ahad ini.

Setelah lama tidak beraksi, pelumba berusia 21 tahun itu kembali ke kancah Cub Prix bersama pasukan Onexox TKKR Racing sejak pusingan lalu di Kelantan, namun Amirul Hafiq gagal menamatkan perlumbaan setelah terlibat dengan kemalangan dalam pusingan kesembilan.

Bagaimanapun, pelumba itu yakin dapat menyesuaikan diri bersama jentera Yamaha Y15ZR yang digunakan untuk mencatat keputusan lebih baik minggu ini.

“Bukan mudah untuk menyesuaikan diri dengan jentera Cub Prix ini setelah agak lama meninggalkan saingan Cub Prix. Mujurlah pasukan banyak memberi sokongan dan tunjuk ajar, begitu juga dengan rakan-rakan seperti Mohd Helmi (Azman),” jelas Amirul Hafiq.

Tambahnya, “Kali ini saya lebih memahami aspek teknikal jentera dan juga suasana cabaran saingan CP150 yang sangat sengit memandangkan kategori ini melibatkan pelumba-pelumba negara yang cukup berpengalaman.”

Pada masa sama, pelumba itu cukup teruja kerana dapat kembali ke litar, termasuk beraksi di dalam kategori Asia Production 250cc di pentas Kejuaraan Motosikal Asia (ARRC).

“Saya berterima kasih kepada pasukan Onexox TKKR Racing kerana meletakkan kepercayaan mereka kepada saya. Peluang ini tidak akan saya sia-siakan,” katanya lagi.

Tentang Penulis

Penulis Jemputan

Komen