Tiger Woods telah dibawa ke hospital dengan kecederaan yang dialami dalam kemalangan kenderaan semalam, kata Sherif Los Angeles.

Woods dikatakan hanya seorangan dalam kenderaan yang terlibat dalam kemalangan di sempadan Rolling Hills Estates dan Rancho Palos Verdes.

Satu kenyataan yang dikeluarkan di akaun Twitter rasmi jabatan itu menambah bahawa kenderaan itu dalam keadaan yang teruk.

Alat penyelamat hidraulik harus digunakan oleh petugas pemadam kebakaran untuk mengeluarkan Woods daripada kenderaan. Dia dibawa oleh ambulans ke hospital tempatan.


Ejen Woods, Mark Steinberg berkata, "Tiger Woods dalam kemalangan satu kenderaan di California di mana dia mengalami kecederaan kaki. Dia kini dalam pembedahan dan kami mengucapkan terima kasih atas privasi dan sokongan anda."

Woods, juara gelaran utama 15 kali, menjalani pembedahan belakang untuk melegakan serpihan cakera bertekanan pada bulan Januari.

Pemain berusia 45 tahun itu pulih dari pembedahan tulang belakang pada tahun 2017 untuk memenangi Masters -- yang kelima di Augusta -- pada 2019.