Saingan kelayakan Terbuka AS dibatal

Oleh Ammar Hakim 19 Mei 2020 19
Saingan kelayakan Terbuka AS dibatal
Saingan kelayakan Terbuka AS tahun ini di Winged Foot telah dibatalkan, Persatuan Golf Amerika Syarikat (USGA) telah mengumumkan.

Kejohanan utama itu pada awalnya dijadualkan bakal dianjurkan pada bulan hadapan tetapi dipinda ke bulan September kerana wabak koronavirus.

Tinggal empat acara dalam kalendar USGA 2020, tetapi tidak ada acara kelayakan yang akan diadakan kerana 'tidak dilihat sebagai pilihan yang tepat'.

Venue akan ditentukan sepenuhnya dengan pengecualian. "Seperti yang dapat anda jangkakan, ini adalah keputusan yang sangat sukar, kerana kelayakan adalah perkara paling utama kejuaraan USGA," kata pengarah kanan kejuaraan USGA, John Bodenhamer.

"Kami sangat berbangga dengan kenyataan bahawa ribuan orang yang menyertai saingan kelayakan mengejar impian mereka untuk layak ke kejuaraan USGA dan kami sangat menyesal kerana mereka tidak akan mendapat peluang itu tahun ini. Tetapi struktur ini memberikan jalan terbaik untuk kita melakukan ini kejuaraan pada tahun 2020. "

Kejohanan ini akan berlangsung antara 17-20 September, dengan kategori pengecualian dijangka 'dalam beberapa minggu mendatang'.
 

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen