Pemain tengah Selangor, Brendan Gan, menolak rasa selesa menjelang aksi pertama musim 2020 menentang pahang walaupun banyak pihak melabelkan skuad kendalian Dollah Salleh itu tidak berada dalam keadaan terbaik.

Tatkala banyak pihak berpendapat Selangor memiliki kelebihan, Brenda menyatakan perkara sebaliknya.

Mengenali Pahang sebagai antara pasukan terbaik setiap musim, penilaian pemain tengah itu tidak semudah seperti yang dilemparkan beberapa pihak mengenai kekuatan sebenar anak buah Dollah.

Pahang sememangnya melewati situasi hambar untuk pembukaan musim 2020 dan ditambah dengan penghijrahan bekas kapten pasukan, Matthew Davies, ke Johor Darul Ta'zim (JDT) di saat akhir.

"Saya tidak setuju dengan pendapat itu. Davies adalah seorang pemain, bukan 11 atau 23. Pahang tetap memiliki barisan pemain tempatan dan import yang bagus walaupun harus akur Davies pemain yang hebat," ujar Brendan.

Dalam masa sama, penyerang import Selangor, Ifedayo Olusegun, tidak rela Selangor ketinggalan awal untuk pembukaan musim kali ini.

Walaupun bakal melewati jadual yang menampilkan lapan pasukan terbaik Liga Super dalam saingan pembukaan, dia menganggap ia bukan halangan memandangkan Selangor melewati proses baik pulih drastik untuk musim ini.

"Kami melalui kempen pramusim yang panjang. Jadi, saya harap kami meraih keputusan yang baik. Kami bekerja keras dan diharapkan mencatat keputusan baik dalam empat atau lima aksi pertama," katanya.