Pengendali Perak, Mehmet Durakovic, tetap memandang serius pertembungan anak buahnya dengan Selangor dalam saingan Liga Super di Stadium Lumut, esok.

"Semua orang tahu tentang hubungan dan kejayaan saya ketika membimbing Selangor. Kali ini biarlah sejarah itu berulang bersama Perak," jelas Durakovic.

Jurulatih itu juga berpendapat Selangor tetap pasukan yang istimewa dalam kancah Liga Malaysia walaupun kebelakangan ini The Red Giants dihimpit sedikit masalah.

"Selangor tetap Selangor. Tidak kira apa yang berlaku. Mereka pasukan besar yang mempunyai rentetan sejarah dalam bolasepak Malaysia. Falsafah pasukan mereka tinggi. Saya kenal mereka. Tambah pula, kini mereka dikuatkan oleh beberapa pemain utama yang mempunyai keistimewaan tersendiri.

"Namun, kini saya bersama Perak. Pasukan ini juga mempunyai sejarah menarik dan sudah bersedia untuk mencipta sesuatu musim ini. Saya tidak sabar melakar kejayaan bersama Perak. Saya tahu ini tidak mudah tapi berdasarkan perkembangan terkini pasukan, Perak mampu mengalahkan Selangor di halaman sendiri."

Dalam masa sama, Durakovic berharap pemain-pemain utamanya seperti Nasir Basharuddin, Leandro Dos Santos dan Brendan Gan dapat diturunkan dalam perlawanan esok.

"Seperti ada tanda-tanda positif pemain ini boleh diturunkan esok, namun perlu tunggu dan lihat," ujarnya.