Jurulatih Selangor B. Sathianathan, lega anak buahnya tidak terleka dengan propaganda kelemahan Pahang musim 2020 bahkan anak buahnya terpaksa berhempas pulas sebelum pulang dengan tiga mata.

Ia bukan aksi mudah buat Selangor, apa yang ditampilkan Pahang jelas bukan pasukan yang tempang ketika kehilangan beberapa tonggak tetapi ia lebih kepada pasukan yang diberi nafas baru.

Sathianathan lega apabila situasi Pahang yang digembar-gemburkan akhir-akhir ini tidak ditelan mudah anak buahnya yang kekal waspada dengan Tok Gajah.

"Pahang telah melakukan beberapa pertukaran yang berjaya menampilkan tentangan dan tiada kekurangan ditampilkan mereka," kata Sathianathan.

Tegasnya lagi, beliau terpaksa menunggu hingga ke babak akhir untuk melancar strategi melibatkan Brendan Gan sebaik kepenatan pertahanan Pahang mula dihidu skuad Gergasi Merah.

"Gerakan bijak Brendan dan barisan penyerang negara berjaya membuahkan jaringan kemenangan buat Selangor dan saya memuji kemampuan mereka dalam perlawanan ini."

Keadaan Padang di Stadium Darul Makmur juga mendapat perhatian Sathianathan, yang menganggap ia tidak berada dalam keadaan yang baik bagi aksi pembukaan musim ini.