Ketua jurulatih Kelantan, Sathit Bensoh, gembira dengan aksi pemain-pemainnya yang semakin meyakinkan walaupun sekadar mencatat keputusan seri 0-0 menentang Perbadanan Kemajuan Negeri Perak (PKNP) FC dalam aksi persahabatan di Stadium Sultan Muhammad IV, kelmarin.

Bagi Bensoh, anak-anak buahnya sudah memberikan yang terbaik untuk memenangi perlawanan tersebut tetapi akur dengan kegagalan barisan hadapan menyudahkan beberapa peluang yang terhidang.

“Saya gembira dengan aksi pemain yang berjaya mencipta banyak peluang untuk menghasilkan jaringan dan cepat bertahan ketika lawan menguasai bola.

“Biarpun seri, jangan sekadar melihat kepada keputusan tetapi bagaimana usaha keras pemain untuk memenangani permainan. Kami akan baiki kelemahan yang ada sebelum beraksi dalam saingan tiga penjuru Piala Super Boost di Bukit Jalil, minggu depan,” katanya.

Dalam perlawanan yang bertujuan menguji semua pemain import, Kelantan bermula garang dan hampir di depan melalui rembatan kencang penyerang import, Ferdinard Alfred Sinaga, namun tersasar pada minit pertama.

PKNP FC hampir mengejutkan Kelantan apabila tandukan kencang penyerang, Masahito Noto, berjaya diselamatkan penjaga gol The Red Warriors (TRW), Mohd Ramadhan Abd Hamid.

TRW jelas menguasai permainan dan peluang terbaik hadir pada minit ke-33 dan 44 apabila tandukan Do Dong-hyun dan rembatan Sinaga tersasar bagi melegakan pasukan pelawat.

Dalam aksi babak kedua, kedua-dua pasukan berbalas serangan untuk mencari gol kemenangan, namun kedudukan kekal terikat tanpa jaringan sehingga tamat permainan.