Ketua jurulatih Kelantan, Yusri Che Lah, memuji kesungguhan benteng The Red Warriors (TRW) yang diketuai kapten, Mohd Farisham Ismail, ketika mengekang UiTM FC dalam aksi Liga Perdana di Stadium Sultan Muhamad IV, malam tadi.

Menurutnya, persefahaman baik di antara Farisham dan Muhamad Shahrul Nizam Ros Hasni berjaya menyekat segala pergerakan yang dilakukan kapten UiTM yang juga penjaring terbanyak liga, Zarko Korac.

“Saya berterima kasih kepada Farisham (Ismail) dan Shahrul Nizam (Ros Hasni) yang menjadi antara watak penting malam ini (tadi).

"Farisham antara tonggak berpengalaman yang saya perlukan dalam pasukan dan kehadiran Shahrul Nizam cukup penting untuk mengisi kekosongan yang ditinggalkan pemain senior.

"Saya yakin pemain ini (Shahrul Nizam) memiliki bakat yang luas jika diberi peluang dan ruang untuk mewarnai kancah bola sepak negara pada masa akan datang," katanya.

Ditanya kegagalan penyerang import pinjaman daripada Batu Dua FC, Seydi L'Imam, untuk menyudahkan dua peluang terbaik menghasilkan jaringan, Yusri menganggap ia tiada rezeki dan yakin penyerang itu akan menemui sentuhannya dalam aksi akan datang.

"Pujian juga harus diberikan kepada penyerang import, Imam, yang mengucar-ngacirkan pertahanan UiTM biarpun gagal menyudahkan dua peluang keemasan untuk menghasilkan gol.

"Dia baru tiga hari menyertai latihan bersama kami sebelum Hari Raya Aidilfitri dan saya akui kecergasannya masih belum mencapai tahap yang dikehendaki.

"Saya harap Imam lebih cergas dan fokus menjelang pertemuan penting menentang Johor Darul Ta'zim (JDT) II, Selasa ini," katanya.

Dalam aksi seimbang malam tadi, TRW mampu keluar sebagai pemenang jika Imam menyudahkan dua peluang terbaik di depan gawang UiTM ketika penjaga gol lawan, Muhamad Nor Haziq Mohd Aris, sudah tertewas.

Keputusan seri tanpa jaringan malam tadi menyaksikan Kelantan terus berada di tangga tercorot liga dengan 10 mata manakala UiTM terpaksa melepaskan gelaran pendahulu liga apabila pencabar terdekat, JDT II, membelasah Terengganu FC (TFC) II 5-0 di Stadium Majlis Perbandaran Pasir Gudang (MPPG).