Willian akan tampil aksi terbaik bersama Arsenal -- Arteta

Oleh Ammar Hakim 7 November 2020 192
Willian akan tampil aksi terbaik bersama Arsenal -- Arteta
Mikel Arteta menyokong Willian untuk menampilkan aksi terbaik di Arsenal setelah pemain sayap itu menyesuaikan diri dengan gaya permainan pasukannya.

Pemain antarabangsa Brazil itu memperkuat jentera serangan Arteta selepas dia menyertai The Gunners dengan perpindahan percuma daripada Chelsea Ogos lalu.

Willian memulakan karier Arsenal dengan cemerlang dengan dua assist pada penampilan sulungnya dalam aksi Liga Perdana Inggeris (EPL) ketika menang 3-0 ke atas Fulham dalam aksi pembukaan musim ini.

Tetapi pemain berusia 32 tahun itu, yang menandatangani perjanjian tiga tahun, belum menyumbang secara langsung untuk menjaringkan lagi gol dalam lima penampilan liga sejak itu, setelah mengalami kecederaan pada betis.

Pengurus Arsenal, Arteta, namun, tetap yakin Willian akan membuktikan nilainya.

"Dia semakin baik dan lebih baik," kata Arteta.

"Saya dapat melihat perkembangan dalam beberapa perlawanan terakhir. Perkara yang saya minta dia lakukan mungkin berbeza dengan perkara yang biasa baginya.

"Kami semua mengetahui kualiti yang dimiliki dan dia adalah pilihan yang bagus untuk pasukan. Saya fikir dia bermula dengan baik pada perlawanan pertama menentang Fulham, kemudian kami mengubah trio serangan.

"Mereka [pemain penyerang Arsenal] perlu mengukuhkan lagi keserasian. Perlu lebih memahami antara satu sama lain untuk bekerja dengan lebih baik."
 


 

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen