Semangat kompetitif Ronaldo cabaran terbesar Nani

Oleh Ammar Hakim 19 Mei 2020 105
Semangat kompetitif Ronaldo cabaran terbesar Nani
Semangat kompetitif Cristiano Ronaldo menjadikan kehidupan di rumahnya adalah ujian sebenar bagi bekas rakan sepasukannya di Manchester United, Nani.

Legenda Portugal, Ronaldo, dengan murah hati mengundang rakan senegara, Nani dan Anderson dari Brazil untuk berpindah dengannya ketika mereka pertama kali tiba di Old Trafford pada tahun 2007.

Tetapi Ronaldo, yang pada masa itu merupakan bintang utama pasukan The Red Devils, sentiasa memantau pergerakan rakan serumahnya itu.

"Kami tinggal selama sebulan di rumah bersama Ronaldo," kata Nani kepada UTD Podcast. "Ia merupakan sebulan yang amat menggembirakan. Kami sentiasa mencabar diri kami sendiri.

"Kami mempunyai beberapa kenangan yang hebat, lucu dan saling membantu. Itulah sebabnya pada awalnya tidak begitu sukar bagi saya dan juga bagi Anderson.

"Ronaldo seorang yang sangat kompetitif. Ketika Anda tinggal di rumahnya selama sehari, itu bererti dia akan mencabar anda setiap saat.
"Dia memiliki kolam renang, gelanggang tenis dan meja ping-pong. Kadang-kadang kami hanya bersaing untuk melihat siapa yang mengetahui siapa yang bercakap benar atau sebaliknya.

"Setiap kali, ada perbincangan untuk melihat siapa yang betul atau siapa yang lebih baik.

"Satu-satunya masa kami tidak bermain adalah waktu malam, kami duduk di sofa bercakap dan Ronaldo akan menghilang.

"Kami mengetahui kerana saya dan Anderson agak keletihan apabila bangun daripada tidur, tetapi Ronaldo telah bangun dua jam lebih awal, menyaksikan berita dan berkata: 'Baiklah, mari kita pergi'.

"Dia merupakan antara yang terawal dalam kalangan kami memiliki kereta jadi kami harus bersedia untuk bersamanya. Ia merupakan kenangan hebat dan indah yang kami ada."

Ronaldo memenangi tiga gelaran Liga Perdana Inggeris (EPL) dengan United, dua daripadanya muncul dalam skuad yang menampilkan Nani dan Anderson.

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen