Rashford mampu jadi penyerang terbaik dunia -- Matic

Oleh Ammar Hakim 8 Mei 2020 59
Rashford mampu jadi penyerang terbaik dunia -- Matic
Marcus Rashford mampu menjadi salah seorang penyerang terbaik dunia, menurut rakan sepasukan Manchester United, Nemanja Matic.

Pemain kebangsaan England, Rashford telah menjaringkan 19 gol dan mencetak lima bantuan jaringan buat United musim ini, menjadikan musim terbaik baginya.

Pemain berusia 22 tahun itu masih lagi tidak diturunkan sejak meraih kemenangan ke atas Wolves dalam aksi pusingan ketiga Piala FA, selepas mengalami kecederaan belakang.

Dengan saingan Liga Perdana Inggeris (EPL) ditangguh sehingga pertengahan Jun ekoran pandemik koronavirus, Rashford mungkin akan kembali cergas sepenuhnya untuk membantu United mendapatkan tempat ke Liga Juara-Juara (UCL).

Ditanyakan untuk menamatkan pemain terbaik United, Matic berkata, "Kami memiliki ramai pemain muda yang masih belum mencapai tahap terbaik mereka, tetapi Marcus Rashford memiliki kemampuan berada dalam kalangan terbaik dunia.

"Dia semakin meningkat naik, tetapi memiliki segala-galanya untuk mencapai tahap tertinggi."
Penangguhan kesemua saingan bola sepak di seluruh dunia membenarkan United masih lagi menikmati 11 perlawanan tanpa kalah dan tidak dibolosi sembilan perlawanan.
 

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen