Pemain tengah Manchester United, Andreas Pereira, berazam untuk bermain dengan Santos, walaupun ia pada penghujung kariernya.

Pemain berusia 24 tahun itu sebelum ini meluahkan hasrat untuk mewakili kelab Brazil itu, perkara yang telah disahkan oleh presiden kelab bahawa telah menghubungi pemain tersebut secara peribadi.

Pereira bersama United sejak 2011 dan kekal dalam perancangan Gunnar Solskjaer musim ini, beraksi dalam 37 perlawanan bagi semua pertandingan sebelum musim ditangguh ekoran pandemik koronavirus.

Ketika dia mahu terus kekal di Eropah buat masa kini, kontraknya bakal berakhir Jun 2023, Pereira mendedahkan mahu merangkul gelaran bersama Santos sebelum bersara.

"Seluruh keluarga saya dari Santos. Sejak kecil lagi, saya menyaksikan persembahan mereka. Saya telah menjadi seorang pemain yang sentiasa mengimpikan mewakili Santos, tetapi saya memilih untuk ke Manchester.

"Ramai yang bertanya, 'Mengapa anda tidak bermain untuk Santos?' Saya mahu, tetapi belum lagi. Saya mahu bermain di Eropah, kemudian saya akan ke sana.

"Saya mahu menyertai Santos dan menang. Saya tidak mahu ke sana untuk bersara dan meraih gaji semata-mata."

Pereira telah dilahirkan di Belgium dan mewakili negara tersebut di peringkat beliau sebelum mewakili Brazil dalam saingan B-20 tahun.
Youtube Embed