WEST HAM 3 WOLVERHAMPTON 2

Pengurus West Ham United, David Moyes, menghamburkan pujian terhadap Jesse Lingard yang telah terlibat dalam lebih banyak gol Liga Perdana Inggeris (EPL) berbanding anak buahnya yang lain sejak melakukan penampilan pertamanya bersama The Hammers.


Lingard menyumbat gol pembukaan West Ham dalam kemenangan 3-2 ke atas Wolverhampton, awal pagi tadi, untuk pasukan bimbingan Moyes itu memintas kedudukan Chelsea di tangga keempat.

Pemain sayap yang dipinjam daripada Manchester United itu telah menggegar gawang sebanyak enam kali dan mencipta tiga bantuan jaringan sejak mewakili The Hammers pada 3 Februari lalu.

"Kami bimbang tentang kepantasan yang dimiliki lawan melalui Adama Traore dan Pedro Neto, jadi kami benar-benar berwaspada. Tetapi saya harus mengatakan Jesse juga mempunyai kederasan larian," kata Moyes.

"Dia menunjukkan gaya gelecekan cara lama dan menggunakan kepantasannya untuk menjauhkan diri daripada pemain lawan.



"Itu yang saya pesan kepadanya pada akhirnya dia membuat perbezaan besar dan saya sebenarnya bukan seorang yang mudah memberi pujian tetapi saya pasti memberikannya kepada Jesse malam ini."

Pemain sayap berusia 28 tahun itu menikmati penampilan terbaik dalam kariernya sejak sering diketepikan di Old Trafford dalam beberapa musim kebelakangan ini.

"Persembahan saya cukup tekal," kata Lingard.

"Saya jarang beraksi sepanjang dua tahun ini jadi kesempatan untuk beraksi setiap minggu dan dapat mengekalkan tahap prestasi seperti ini adalah sangat bagus, tetapi pasukan ini yang banyak membantu saya."