Klopp: Taktikal Mourinho tidak boleh diikuti

Oleh Penulis Jemputan 15 Oktober 2017 13501
Klopp: Taktikal Mourinho tidak boleh diikuti
Jurgen Klopp berasakan bahawa dirinya akan tidak disukai sekiranya mencontohi taktikal yang diterapkan oleh pengurus Manchester United, Jose Mourinho, selepas pertemuan Liverpool dan United berakhir dengan keputusan seri tanpa jaringan.

Liverpool jelas mendominasi seluruh perlawanan sementara United hanya menyaksikan percubaan Romelu Lukaku dari jarak dekat digagalkan oleh penjaga gol The Kop, Simon Mignolet, pada minit ke-43 perlawanan.

Sambil mendakwa Philippe Coutinho layak dianugerahkan sepakan penalti dalam babak kedua, Klopp yang memasuki tahun kedua bersama Liverpool yakin anak buahnya mampu meraih kemenangan sekiranya lebih bijak menggunakan peluang yang ada.

“Sukar untuk diperkatakan. Persembahan yang ditampilkan Liverpool layak menerima tiga mata. Kami beraksi lebih baik dan lebih bertenaga.

“United datang ke Anfield untuk mendapatkan satu mata dan mereka meraihnya sementara kami mahukan tiga mata tetapi gagal.

“Semua orang tahu bahawa sukar untuk mendapatkan kemenangan apabila pasukan elit seperti United bertahan dengan baik tetapi untuk insiden terhadap Coutinho, wajar dianugerahkan penalti.

“Saya tidak berhak untuk berasa kecewa tetapi amat pasti bahawa di Liverpool, kami tidak boleh bermain seperti itu (bertahan sepanjang perlawanan),” kata Klopp.

Dalam masa sama, pengendali dari Jerman itu tidak mahu berbicara tentang insiden di antara Lukaku dan Dejan Lovren, selepas penyerang Belgium itu didakwa memijak kepala pertahanan tengah itu.

“Anda lebih mengetahui tentangnya. Terdapat 500 kamera di seluruh stadium. Ia sesuatu yang tidak dapat saya lihat,” tambahnya.

Tentang Penulis

Penulis Jemputan

Komen