Kesabaran Chelsea akan terbalas, janji Lampard

Oleh Ammar Hakim 15 Januari 2021 906
Kesabaran Chelsea akan terbalas, janji Lampard
Timo Werner akan menjadi bintang Chelsea tetapi ia memerlukan masa sebelum penyerang dan dahangkan jaringan itu menemui percikan untuk menyerlah dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL), kata Frank Lampard.

Pengendali The Blues, Lampard, pernah menyaksikan Werner gagal meledak gol dalam sembilan perlawanan liga, menyaksikan kemarau jaringan terpanjang pemain itu sejak 2016 di mana dia mengharungi 11 perlawanan tanpa jaringan.

Sabtu lalu Chelsea membuat kunjungan ke Fulham dan jaringan tunggal Werner menjadi kelegaan buat penyerang Jerman itu, jurulatihnya serta penyokong Chelsea yang mempersoalkan pelaburan kelab terhadap bekas pemain RB Leipzig man itu.

Werner meledak 28 gol dalam 34 perlawanan musim lalu, menamatkan saingan di tempat kedua di belakang Robert Lewandowski (34 ) dalam carta penjaring terbanyak.

Lampard berharap masa yang dia diluangkan bersama Werner di lapangan latihan selama dua minggu akan terbalas, dengan Chelsea tidak menghadapi sebarang perlawanan liga sejak pertembungan 3 Januari lalu bertemu Manchester City.

"Saya rasa persembahannya cukup bagus dan saya rasa mereka akan menjadi lebih baik," kata Lampard.

"Saya rasa sedikit tidak dapat diucapkan mengenai kenyataan bahawa banyak pemain yang masuk ke liga ini diberi masa untuk masuk dan keluar dari pasukan dan merasakan cara mereka. Ada pemain yang telah masuk ke dalam pasukan Liverpool sejak beberapa tahun kebelakangan ini dan mempunyai diberi masa untuk merasakan bagaimana pasukan bermain.

"Jelas dengan Timo, kami tidak memiliki peluang itu kerana beberapa kecederaan pada posisi tertentu dan kerana kami membeli Timo dan pemain-pemain lain telah memberi impak dalam pasukan dengan segera.

"Kami harus bersabar dengan bakat yang dimiliki Werner. Masa amat diperlukan."

 

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen