Harry Kane berharap dapat fokus kepada Liga Perdana Inggeris (EPL) bagi memastikan Tottenham menamatkan saingan di kedudukan yang selesa musim ini.

Di tangga kelapan liga, Spurs akan memulakan kempen mereka dengan pertembungan di tempat sendiri berdepan Manchester United 19 Jun ini.

Tottenham tersingkir daripada Liga Juara-Juara (UCL) dan Piala FA, dan Kane berharap itu dapat memanfaatkan mereka.

"Daripada sudut pandangan kami, kami tidak berada di pertandingan lain sehingga kami memiliki sembilan pertandingan untuk menumpukan perhatian untuk mengumpulkan sebanyak mungkin mata dan cuba untuk layak ke UCL," kata penyerang itu kepada Sky Sports.

"Oleh itu, sekurang-kurangnya tumpuan kini terarah hanya kepada satu pertandingan."
EPL ditangguhkan sejak Mac lalu ekoran pandemik koronavirus, dengan Spurs ketinggalan tujuh mata kepada penghuni tangga keempat liga, Chelsea.

Kane, yang telah menjaringkan 17 gol dalam 25 perlawanan musim ini, kali terakhir bermain Tahun Baru setelah mengalami kecederaan hamstring dan pemain antarabangsa England itu bersedia untuk beraksi dengan cemerlang.

"Ia berasa seperti pra-musim, setakat ini segalanya berjalan dengan baik sekali. Saya melakukan banyak latihan individu, kemudian berlatih secara berkumpulan bersama pasukan dan pulang ke rumah," katanya.