Guardiola yakin City akan kembali temui sentuhan terbaik

Oleh Ammar Hakim 26 Oktober 2020 223
Guardiola yakin City akan kembali temui sentuhan terbaik
Pep Guardiola boleh memahami sepenuhnya mengapa pemain-pemain Manchester City masih belum mencapai tahap terbaik dan yakin mereka akan kembali menemuinya.

City seri 1-1 dengan West Ham di Stadium London semalam untuk sekadar memungut lapan mata daripada lima perlawanan Liga Perdana Inggeris (EPL) -- bilangan mata terendah sejak musim 2014-15.

Skuad kendalian Guardiola gagal untuk menjaringkan gol lebih daripada satu dalam tiga perlawanan liga dan mereka lima mata di belakang Everton dan Liverpool.

Bagaimanapun, jurulatih kelahiran Sepanyol itu tidak bimbang dengan kekurangan jaringan, ketiadaan pemain seperti Gabriel Jesus dan Sergio Aguero ekoran kecederaan merupakan punca di sebalik masalah yang dihadapi ketika ini.

"Kami telah menghasilkan peluang secukupnya tetapi memiliki dua penyerang yang berdepan kecederaaan dan Raheem [Sterling] kini bermain di posisi tersebut cuba untuk melakukannya dengan sebaik mungkin," kata Guardiola.

"Raheem telah melakukan tugas dengan cemerlang namun kami tidak memiliki alternatif lain.
 

"Kami sedang berusaha untuk menyesuaikan diri dengan situasi ini tetapi perlu menghasilkan lebih banyak peluang. Hanya keputusan terakhir diperlukan lebih jelas.

"Namun saya memahami kerana pemain-pemain tidak memiliki tempoh rehat yang mencukupi. Itu sebab anda perlu lebih bersabar dan kami akan kembali ke tahap terbaik."

 

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen