Ejen bintang Liverpool, Mohamed Salah, menolak dakwaan yang dibuat oleh bekas jurulatih bahawa Real Madrid cuba menandatangani penyerang itu pada 2018.

Bekas pemain antarabangsa Mesir, Hany Ramzy, mengatakan Sabtu lalu bahawa Salah telah berbincang mengenai Real bersama pengendali skuad kebangsaan, Hector Cuper, semasa kem latihan Mac 2018 di Switzerland.

Ramzy memberitahu saluran televisyen Mesir OnTimes Sports bahawa dia hadir dan juga terlibat dengan perbincangan tersebut, walaupun dia hanya bergabung dengan staf kejurulatihan di bawah pengganti Hector, Cuper Javier Aguirre.

Tetapi ejen Salah, Ramy Abbas Issa, menolak tuntutan tersebut melalui Twitter semalam.

"Salah tidak pernah membincangkan perancangan kariernya dengan bekas jurulatih," katanya.

Salah menikmati musim cemerlang pada 2017-18, menjaringkan 32 gol dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL) dan melakukan 10 bantuan jaringan.

Skuad kendalian Jurgen Klopp itu tewas 3-1 kepada Real dalam aksi final Liga Juara-Juara (UCL) musim itu, dengan Salah diganti awal setelah dikasari Sergio Ramos.

Salah menjaringkan 91 gol dalam 144 perlawanan sejak tiba di Liverpool dari Roma pada 2017.

Dia membantu Liverpool meraih 25 mata di atas tangga teratas (EPL) ketika musim itu ditangguhkan sejak Mac lalu kerana wabak koronavirus.