Presiden Sporting CP, Frederico Varandas, berkata pemain sasaran Manchester United, Bruno Fernandes, akan menelan kos lebih daripada €62 juta (RM285.8j).

Pemain tengah berkenaan semakin kerap dikaitkan dengan skuad kendalian Ole Gunnar Solskjaer itu, lebih-lebih setelah Ander Herrera menyertai Paris Saint-Germain (PSG) secara percuma manakala masa depan Paul Pogba terus tidak menentu.

Bagaimanapun, Sporting bertekad untuk tidak membenarkan pemain antarabangsa Portugal itu meninggalkan mereka dengan murah.

"Saya tidak tahu sama ada terdapat banyak kelab yang berminat," kata Varandas kepada RTP.

"Ramai yang meletakkan tanda harga €55 juta (RM253.6j) dan €62 juta (RM285.8j) ke atasnya, namun tiada kepastian dia akan berpindah.

"Jika Bruno Fernandes pergi, maka pemain berkualiti yang lain akan masuk."

Varandas juga mengesahkan Sporting belum menerima sebarang tawaran konkrit buat Fernandes yang menjaringkan 20 gol dalam 33 penampilan liga musim lalu.

United dikaitkan dengan Sean Longstaff tetapi dikatakan telah mengendurkan keinginan itu berikutan tanda harga £50j (RM256.6j) yang dikemukakan Newcastle United.

The Devils Red telah membelanjakan kira-kira £65 juta (RM333.6j) untuk menandatangani Daniel James dan Aaron Wan-Bissaka selain dikhabarkan semakin hampir mengesahkan perjanjian untuk membawa masuk Harry Maguire daripada Leicester City.