Mikel Arteta mempersoalkan keputusan untuk menafikan jaringan Alexandre Lacazette ketika Arsenal tewas 1-0 kepada Leicester City di Stadium Emirates.

Lacazette menanduk masuk gol pada minit keempat dalam aksi Liga Perdana Inggeris (EPL), tetapi telah dibatalkan kerana rakan sepasukannya, Granit Xhaka dan Pierre-Emerick Aubameyang berada dalam kedudukan ofsaid.

Penyerang Perancis,Lacazette, terlepas peluang terhidang dan Arsenal dihukum dengan jaringan Jamie Vardy ketika perlawanan berbaki 10 minit.

Tetapi Arteta kurang gembira dengan keputusan untuk membatalkan jaringa Lacazette, pengurus The Gunners itu menerima lebih lagi diperlukan Arsenal selepas tewas dua kali berturut-turut dalam saingan EPL.

"Permainan berjalan seperti biasa. Saya merasakan kami mempunyai kawalan sepenuhnya pada babak pertama dan membataskan pergerakan pasukan lawan," kata Arteta kepad BBC Sport.

"Kami m penguasaan bola, mencipta beberapa peluang dan menjaringkan gol -- Saya tidak tahu bagaimana ia tidak dibatalkan.

"Mereka bertahan dengan lebih cermat dalam separuh masa kedua, menunggu satu kesilapan dan mereka berjalan menjaringkan gol."