Aksi Keita buat Klopp senang

Oleh Ammar Hakim 9 Julai 2020 548
Aksi Keita buat Klopp senang
Jurgen Klopp gembira dengan Naby Keita setelah pemain tengah itu menghasilkan persembahan yang cemerlang ketika membantu pasukan menang 3-1 ke atas Brighton dan Hove Albion dalam aksi Liga Perdana Inggeris (EPL).

Keita membantu jaringan pembukaan Mohamed Salah dan dia juga memulakan gerakan yang membawa kepada gol kedua Liverpool, yang dijaringkan oleh kapten Jordan Henderson, awal pagi tadi.

Pemain antarabangsa Guinea itu berusaha mendapatkan aksi konsisten sejak berhijrah dari RB Leipzig pada tahun 2018 sementara kariernya di Merseyside dihimpit dengan masalah kecederaan namun untuk memberikan impak sejak saingan bersambung semula Mac lalu.

Keita telah mencipta empat peluang sebelum diganti pada minit ke-61 menentang Brighton, dengan Klopp sangat gembira dengan sumbangannya untuk gol pertama Liverpool.

"Dia akan menjadi lebih baik dan lebih baik, langkah demi langkah dan permainan demi permainan," kata Klopp.

"Saya sangat gembira dengan aksi Keita dalam perlawanan ini, dia dan seluruh pemain Liverpool mempamerkan aksi cemerlang." Kemenangan semalam menyaksikan Liverpool kini memperoleh 92 mata, kekurangan lapan mata daripada rekod Liga Perdana Inggeris (EPL) yang dicetak oleh Manchester City ketika berbaki empat perlawanan.

 

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen