MAN UNITED 2 GRANADA 0 (United menang 4-0 secara agregat)

Ole Gunnar Solskjaer mengakui bahawa tidak berbaloi mengambil risiko untuk mengekalkan Paul Pogba dalam permainan ketika Manchester United berjaya mengatasi Granada untuk mara ke separuh akhir Liga Europa (UEL), satu langkah yang disepakati oleh pemain tengah itu.


United menempah tempat mereka dalam separuh akhir UEL dengan kemenangan 2-0 awal pagi tadi, dengan kemenangan agregat 4-0 ke atas pasukan Sepanyol itu.

Edinson Cavani menjaringkan gol ke-50 Eropah -- yang pertama untuk United di Eropah -- sebelum Jesus Vallejo meledak gol sendiri pada penghujung perlawanan ketika The Red Devils bakal bertemu Roma.



nited telah meletakkan tempat mereka di separuh akhir pertandingan Eropah untuk kali ke-18 secara keseluruhan, dengan Liverpool (19) satu-satunya kelab Inggeris yang berjaya lebih banyak dalam pencapaian itu.

Pogba, bagaimanapun, dikeluarkan pada separuh masa semasa. Dia melakukan hantaran bagi gol pembukaan Cavani dengan gerakan pintar, tetapi menerima kad kuning tidak lama kemudian dan melakukan tiga pelanggaran, termasuk satu dengan Yangel Herrera yang mengakibatkan pemain Granada mengerumuni pengadil yang menuntut kad kuning kedua.

Solskjaer mengambil keputusan menggantikan Pogba dengan Fred dan berasakan ia merupakan keputusan terbaik bagi pasukan.

Dia mengatakan kepada BT Sport: "Saya fikir kadang-kadang dalam perlawanan, Paul ingin memenangi bola begitu banyak, dia melakukan beberapa masalah setelah kad kuningnya, saya fikir tidak, saya tidak mahu mengambil risiko itu. Walaupun dia bermain dengan baik.

"Kami kehilangan tiga [pemain] hari ini, musim ini cukup sulit sehingga sekarang."

Bagi pihaknya, Pogba tidak mempunyai masalah dengan keputusan penggantiannya.

"Beberapa terjahan, kad kuning. Jelas sekali saya perlu dikeluarkan," katanya kepada BT Sport. "Kad kuning itu tidak bernasib baik. Ia bukan kad kuning untuk saya tetapi anda harus menerimanya. Kami memenangi perlawanan, itulah yang paling penting.

"Saya tahu pelanggaran itu bakal dilayangkan kad kuning, saya melihat semua pemain berusaha mengeluarkan saya. [Pengurus berfikir] Lebih baik saya turun sebelum diberikan kad merah."


Solskjaer juga menyarankan United membuat masalah mereka sendiri sejauh ini, dengan mengatakan: "[Granada] memberi anda permainan, permainan fizikal. Anda harus mempertahankannya.

"Apabila anda tidak dapat menahan bola selama yang seharusnya, itu lebih sukar."