Zinedine Zidane berkata, Real Madrid selalu menginginkan lebih banyak setelah mara ke separuh akhir Liga Juara-Juara (UCL) kerana mereka juga berjuang untuk mempertahankan mahkota LaLiga mereka.

Real layak ke separuh akhir buat pertama kali sejak 2018 selepas seri tanpa jaringan di tempat lawan dengan Liverpool bagi memastikan kemenangan 3-1 secara agregat.

Los Blancos, yang ketinggalan satu mata di belakang Atletico Madrid dengan berbaki lapan perlawanan dalam LaLiga, telah layak ke separuh akhir Piala Eropah/UCL buat kali ke-30 -- lebih 10 daripada mana-mana pasukan ketika Chelsea menanti mereka.

Zidane memimpin Real menjuarai tiga gelaran UCL berturut-turut di antara 2015 dan 2018, selepas menyingkirkan penyandang juara Liga Perdana Inggeris (EPL) Liverpool, dia berkata, "Kami semua bersatu dan pasukan ini selalu melakukan dan menginginkan lebih banyak.


"Kami belum memenangi apa-apa, tetapi kami masih bersaing dalam Eropah dan LaLiga."

Tanpa pasukan seperti Sergio Ramos dan Raphael Varane di Anfield - Real mendapat menggunakan pembaziran Liverpool setelah pemain seperti Mohamed Salah, Georginio Wijnaldum dan Roberto Firmino semuanya mempunyai peluang yang gagal disudahkan dengna jaringan.

Real, yang berjaya meraih kelebihan hasil dua gol daripada Vinicius Junior dalam suku akhir pertama, bertahan -- pasukan gergasi Sepanyol itu kini mara daripada 11 daripada 12 perlawanan kalah mati dalam saingan UCL di bawah kendalian Zidane, dengan satu-satunya penyingkiran kelab itu menentang Manchester City pada pusingan 16 musim lalu.