Thomas Tuchel gembira dengan persembahan Paris Saint-Germain (PSG) walaupun terpalit dengan krisis kecederaan selepas kehilangan khidmat tiga pemain ketika mengatasi Rennes.

PSG sudah tanpa khidmat Neymar, Mauro Icardi, Marco Verratti dan Draxler kemudian mereka kehilangan khidmat Idrissa Gueye, Thilo Kehrer dan Alessandro Florenzi yang terpaksa dikeluarkan sebelum tamat separuh masa pertama di Parc des Princes.

Angel Di Maria memastikan juara Ligue 1 itu meraih kemenangan 3-0, melakukan lorongan bagi jaringan pembukaan Moise Kean kemudian mencetak nama selaku penjaring sebanyak dua kali.

Ketiga mata memberi sedikit kelonggaran untuk pendahulu liga dan jurulatih Tuchel menuju rehat antarabangsa, dan jurulatih mengambil kesempatan untuk mempertahankan penampilan pasukannya dengan keputusan 2-1 berbanding RB Leipzig dalam aksi Liga Juara-Juara (UCL) pada pertengahan minggu.

"Hasilnya lebih baik, tetapi kami tidak bermain lebih baik daripada Rabu lalu," katanya kepada Canal+. "Kami bersaing dengan hebat dan mentaliti pasukan sungguh luar biasa.

"Pemain-pemain mempamerkan aksi luar biasa walaupun pasukan dihimput kecederaan baru. Saya sangat gembira dan bangga. Ini adalah antara kemenangan terbaik sejak saya berada di sini."