KELANTAN 0 TERENGGANU FC IV 2

Pasukan pilihan, Terengganu FC (TFC) IV, menumpaskan tuan rumah, Kelantan, 2-0 dalam suku akhir pertama Piala Belia di Stadium Sultan Muhammad IV, hari ini.


Satu jaringan dalam setiap babak daripada Mohd Isa Rahman sudah cukup untuk memastikan skuad kendalian Subri Sulong itu membawa bekalan selesa ke Kuala Terengganu menjelang aksi kedua minggu depan.

Seawal minit ke-10, TFC IV memperoleh peluang terbaik untuk mendahului apabila Muhammad Hairiey Hakim Mamat melepaskan rembatan kencang dari dalam kotak penalti yang ditepis penjaga gawang Kelantan, Muhamad Nor Amin Mat Ghani.

The Young Warriors (TYW) kembali mengasak dan pemain tengah, Muhamad Syahir Ab Rashid, mengambil masa agak lama untuk melepaskan rembatan hingga dikeluarkan kapten TFC IV, Tuan Ahmad Muqris Tuan Noor Marzuki, pada minit ke-37.

Jaringan pendahuluan pelawat menyusul apabila Mohd Isa melepasi perangkap ofsaid tuan rumah sebelum mudah menewaskan Muhamad Nor Amin pada penghujung separuh masa pertama.

Dalam babak kedua, Mohd Isa sekali lagi menghukum kelalaian benteng tuan rumah apabila mudah menolak masuk jaringan pada minit ke-47 untuk memberi tekanan berganda kepada skuad kendalian Sidek Shamsuddin itu.

Kelantan cuba mencari gol sagu hati pada minit ke-80, namun percubaan Muhammad Iqmal Izzudin Zainal tersasar biarpun penjaga gawang TFC IV, Muhamad Rahadi Azli Rahalim, sudah tersilap langkah.

Kredit Foto: Kelantan FA Red Warriors