Diego Simeone telah meramalkan musim yang penuh dengan "saat-saat indah dan sukar" ketika dia ingin membimbing Atletico Madrid semula menjulang gelaran pertama LaLiga sejak musim 2013-14.

Kemenangan 1-0 ke atas Barcelona Sabtu lalu membenarkan Los Colchoneros menghuni tempat kedua LaLiga, hanya di belakang Real Sociedad, yang telah bermain dua perlawanan lebih berbanding mereka.

Kemenangan itu memanjangkan rekod tanpa kalah Atletico kepada 24 perlawanan LaLiga, dengan Barca dan Real Madrid gagal menyerlah musim ini, Atletico kelihatan di landasan terbaik untuk menjulang gelaran pertama sejak 2014.

Simeone, bagaimanapun, enggan terbawa-bawa dan menegaskan dia mengambil satu perlawanan demi satu perlawanan.

"Kami melakukannya dengan baik, ia bermaksud semua orang sedang memerhatikan kami," katanya.

"Tetapi jangan sampai kami keliru. Ini tidak boleh membawa kita ke keadaan yang tidak perlu kami lalui. Saya tidak memahami cara berfikir selain permainan demi permainan.


"Itu tidak bermaksud saya tidak mempunyai aspirasi lain, tetapi kami hanya dapat menumpukan perhatian pada apa yang akan terjadi kepada kami esok.

"Saya selalu mengatakan perkara yang sama, tahun demi tahun. Yang penting adalah ketika musim berakhir dan jika matlamat tercapai, jika ia terlampau atau jika kita tidak dapat mencapainya.

"Jalan ini akan penuh dengan saat-saat indah dan sukar. Di situlah kerja dan ketekalan pasukan mesti dilihat, yang merupakan perkara paling sukar untuk dijaga."

Atleti di tempat kedua Kumpulan A, dua mata di hadapan Lokomotiv selepas satu kemenangan dalam tiga perlawanan.

Kedua-dua pasukan seri 1-1 di Moscow tiga minggu lalu dan, di sebalik Lokomotiv tidak pernah menang di tempat lawan ketika bertemu lawan dari Sepanyol dalam pertandingan Eropah, Simeone menjangkakan ujian yang berbeza berdepan skuad kendalian Marko Nikolic itu di Madrid.

"Esok adalah permainan penting, menentang pasukan yang berfungsi dengan baik dalam taktik bertahan dan dengan serangan balas yang baik.

"Kami harus fokus dan mengambil permainan di mana kami mahu melakukan serangan. Di Russia, kami tidak dapat memanfaatkan peluang yang kami miliki.

"Ia akan menjadi perlawanan yang sukar. Kami bersiap dengan objektif yang sama, iaitu menang."